Köpvillkor

PRETTY DARLING BRIDES AB med organisation nr. 559051-5226  bedriver verksamheten.
Köpvillkor gäller för försäljning av produkter på www. PrettyDarling.se 
inom Sverige.

BESTÄLLNING
Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på sajten. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Fraktavgifter tillkommer i priserna och kommer att anges under ditt köp. För att kunna beställa hos oss måste du ha fyllt 18 år. Enligt svensk lag accepterar Pretty Darling Brides inga kreditköp under 18 år. Om du inte har fyllt 18 år måste du ha målsmans godkännande för att få beställa. Pretty Darling Brides förbehåller sig rätten att i specifika fall neka eller ändra i din beställning (exempelvis om du har uppgivit falska personuppgifter och /eller har betalningsanmärkningar).
HUR DU BESTÄLLER
Du väljer de produkter som du vill köpa och lägger dem i “varukorgen”. Du kan ändra innehåll i varukorgen ända fram till beställningstillfället och du kan under tiden när som helst kontrollera innehållet i korgen samt vad produkterna kostar. (Eventuella extra kostnader som exempelvis frakt och betalkortsavgifter räknas inte ut förrän precis innan du ska betala.) När du är klar att beställa klickar du på “Till varukorgen/kassan”, därefter på “Till kassan” och där skriver du in den obligatoriska informationen, ingen extra kostnader förutom ev. frakt tillkommer. Du kan ändra innehållet i varukorgen ända fram till att du ska bekräfta ditt köp genom att trycka på “Beställ och betala”. Då går din beställning vidare till Pretty Darling Brides AB och kan inte längre ändras.
ORDERBEKRÄFTELSE
När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress när du gör din beställning och var även noga med stavfel när du fyller i dina personuppgifter. Spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakta vår kundtjänst.
AVBESTÄLLNING
En avbeställning är inte möjlig efter det att din beställning gått igenom och är expedierad. I de fall där beställningen är genomförd och expedierad måste du som kund motta beställningen. Om du inte tar emot din beställning har vi rätt att debitera dig en avgift på 180 kr.
PRISER OCH VARULAGER
Vi reserverar oss för felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Pretty Darling har rätt att korrigera sådana eventuella fel och ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt eller om en vara som du beställt inte finns i lager kan det tvinga oss att häva ditt köp och återbetala dig eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Om detta sker kommer vi naturligtvis att kontakta dig via mejl.
KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN
Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges.
BETALNINGSVILLKOR
VILLKOR FÖR KORTKÖP –

När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket Billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt.

Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

DIREKTBETALNING BANK – TRUSTLY
Betala direkt från din internetbank. Trustly kommer att upprätta en säker anslutning till din internetbank och du kan då betala snabbt och säkert utan att lämna denna webbplats. Betalalternativet är gratis och du behöver inte registrera dig. Däremot behöver du använda dina inloggningsuppgifter till din internetbank för att betala med Trustly. För mer information: www.trustly.com
FAKTURA
Handla nu – Betala först efter leverans!

När du betalar via faktura administreras detta av Billmate AB under varumärket Billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.

Detta erbjuder vi dig:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen*
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate.se

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse avgift 60 kr / förseningsavgift 450 kr samt dröjsmålsränta 24% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditpröving som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära  att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts vis CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
*Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

ÅTERBETALNING
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi inom 14 dagar, det belopp du betalat om hela beställningen är returnerad. Om du betalat med betalkort, betalas beloppet tillbaka till ditt kort inom 7 dagar. Om du betalt med faktura så ordnar vi återbetalning genom bank. Vid byte av vara debiteras kortet igen.
FRAKT OCH LEVERANS 
Hur skickar ni varorna?
Vi skickar alla varor med DHL. När din beställning har bekräftats, kommer varan att packas och skickas till DHL servicestället närmast din leverans adress.
Vad är fraktkostnaderna?
Fraktkostnader tillkommer och visas innan du betalar för din vara.
Var kommer min beställning att levereras / kan jag spåra min beställning?
Din beställning kommer att levereras till den adress du anger. Vi skickar dig ett DHL trackingnummer när vi har skickat dig ditt paket. Om du fyller i ditt mobilnummer får du ett SMS-meddelande. Du kan följa din beställning på www.DHL.com
Hur lång tid tar det?
Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar.
RETUR OCH REKLAMATIONER
Kan jag returnera en vara?
Du har 14 dagars ångerrätt och kan lämna tillbaka en vara mot full återbetalning *, eller byta varan inom 14 dagar från leverans. Vi rekommenderar att du fyller i en Ångerblanket på konsumentverkets hemsida men detta är inte ett krav.
*Vänligen notera att:
– Varan måste vara i samma skick som när ni tog emot den
– Varan ska returneras i originalförpackning
Måste jag betala för fraktkostnader?
Vid retur eller byte av varan får kunden betala fraktkostnaderna. För returer kommer fraktkostnaden att dras av från återbetalningen. Under utförsäljning eller specialerbjudande kan vi inte erbjuda rätt att returnera bara rätt att byta produkten.
Om du returnerar varan på grund av skada eller misstag som gjorts av Pretty Darling , kommer vi att återbetala kostnaden för objektet samt kostnaden för att skicka tillbaka den.
Vill du byta en vara mot en annan så kommer vi att betala frakten. Om varan är billigare än originalvaran så krediterar vi ert konto med skillnaden.
Hur returnerar jag en vara?
Om du returnerar varan till Pretty Darling ber vi dig kontakta oss först så att vi kan skicka dig ett DHL leveransmeddelande med leveransadressen. Vi kommer då att dra av leveranskostnaden från det belopp som ska återbetalas. Alternativt kan du skicka det med posten på egen bekostnad till följande adress: Vikingsbergsvägen 14, 21774,  Malmö.
När vi har mottagit varan och godkänt returen kommer vi att kreditera det konto som du använde att köpa varan, eller hanterar vi ett byte om så är fallet. Om det nya objektet är till lägre kostnad, kommer vi att kreditera skillnaden på ditt konto du köpte varan med.
Vad händer om det finns ett problem med min vara?
Om du upptäcker ett fel eller vill lämna in ett klagomål, ta en bild av den skadade varan och skicka det till info@prettydarling.se
Vi återkommer till dig via e-post och hur vi ska gå vidare. Skicka inte några objekt tillbaka innan du kontaktar oss.
I de fall ett byte eller retur kommer i fråga kommer du att ansvara för objektet under transport / frakt.
Vid tvister tillämpas svensk lag. Se vidare på www.konsumentverket.se
INTEGRITETSPOLICY

På Pretty Darling  är vi fast beslutna att skydda våra kunders personuppgifter från oönskad och obehörig användning och därför har vi infört en sekretesspolicy som beskriver hur vi behandlar och skyddar dina personuppgifter när du använder våra onlinetjänster.
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi hanterar dina personuppgifter. All information som du lämnar till oss eller som vi får när du registrerar dig för ett köp eller besök av vår hemsida, kommer att hanteras av Pretty Darling Brides AB.
Vi kommer endast att samla in, bearbeta och använda de uppgifter som krävs för att utföra och använda våra tjänster eller uppgifter som du lämnar till oss frivilligt.
Detta innefattar hantering av frakt, sms eller e-post anmälan om leveransstatus och skicka information såsom nya tjänster eller annan marknadsföring och erbjudanden som kan vara av intresse för dig. Vi vill också meddela dig om eventuella ändringar eller uppdateringar av våra tjänster via e-post eller telefon. Vid eventuella problem med leverans av dina artiklar, kommer vi använda informationen för att komma i kontakt med dig. Dina uppgifter kan användas för att övervaka trafiken till och från vår webbplats för att hjälpa oss att förbättra design och layout av webbplatsen. Pretty Darling kommer att använda denna information internt i marknadsföringssyfte, men kommer inte att låta en tredje part använda dina personuppgifter för marknadsföring utan ditt medgivande.

DATA – Vilken typ av data samlar vi in och i vilket syfte används det?
Vi kräver dina data för följande syften:
a) Skapa ett konto: För att registrera en profil på prettydarling.se behöver vi din e-postadress, namn och adress.
b) Placera order: För att kunna behandla dina beställningar via prettydarling.se behöver vi ditt namn, adress och kreditkortsuppgifter.
c) Nyhetsbrev: För att prenumerera på vårt nyhetsbrev behöver vi din e-postadress.
d) Kontaktuppgifter: För att svara på era frågor kommer att behöva din e-postadress.
e) Att delta i tävlingar: För att informera vinnarna behöver vi din e-postadress, namn, adress och telefonnummer.
VAR KOMMER DINA DATA SPARAS OCH BEHANDLAS?
Vi sparar och behandlar dina personuppgifter i Sverige enligt den svenska personuppgiftslagen.
FÖR HUR LÄNGE KOMMER DATA LAGRAS?
Dina uppgifter lagras endast så länge som det krävs för att tillhandahålla våra tjänster eller så länge som ordineras enligt lag eller rättsliga krav.
KORTKÖP – Hur skyddar vi dina uppgifter?
a) Vi har tekniska åtgärder på plats för att skydda dina data mot förlust, manipulation eller obehörig åtkomst av tredje part.
b) För din säkerhet kommer vi att kryptera dina data, i synnerhet med förfarandet SSL (Secure Socket Layer). Detta innebär att informationen skickas via en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. För kortköp arbetar vi med BILLMATE AB en auktoriserad betalningsagent som hjälper oss att direkt kontrollera med din bank att kortet är giltigt för köp. Dessutom kommer vi ibland kräva att du identifiera dig med hjälp av användarnamn och lösenord innan du kan använda vissa tjänster.
FORCE MAJEURE
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser.